Gebedsnetwerk.be

Home | gebed | 24/7 gebed | kalender | downloads| nieuws | links |contact 


Nieuwe pagina 1

In 2010 komt Franz Lippi naar Brussel van 2-3 juli (en van 29-30 oktober)

Sessies op vrijdag 2 juli: 14u30 en 19u

zaterdag 3 juli: 10u, 14u30 en 19u

CD’s van vorige seminars zijn verkrijgbaar: € 17,50/stuk, of € 30 per 2


Vijfde seminar met Franz Lippi

en Francesca Cornu Fleming
30-31 oktober 2009 Brussel (Laken) 

Franz Lippi is oprichter van een netwerk van internationale voorbede en gemeentestichting in Zuid-Oost-Europa (Balkan) (www.blastministries.net). Hij heeft veel ervaring met strategisch gebed, gemeentestichting, het geestelijk veroveren van steden en gebieden. Hij daagt ons uit tot een geloofsleven waarin God echt kan/mag spreken en Heer is! Na de vorige seminars in 2007 en 2008 is hij nu voor de vijfde maal in ons midden. 

Het seminar is bedoeld voor voorbidders en discipelen, m.a.w. mensen die verlangen om Jezus echt te volgen en toegerust te worden tot gebedsstrijders.

Plaats: “Capitol Worship Center”, Moorsledestraat 237A, 1020 Brussel (Laken) 
Sessies: vrijdag 14u30 en 19u, zaterdag 10u, 14u30 en 19u. Kosten 25 € (of 5 € per sessie). 

Franz zal tijdens zijn verblijf in België tegelijk een ander seminar geven voor leiders rond “City Church”: op donderdag 29 okt 19.30u in Wezembeek-Oppem en maandag 2 nov 9.30u – 18u in Evere: voor alle info: zie www.pray4belgium.be 


Nieuws van het Gebedsnetwerk

Een tijd geleden hebben we eens de tijd genomen om de visie op papier te zetten. Het is een Gebedsmanifest geworden, een plechtige verklaring, een statement over hoe wij een gebedsbeweging in België zien. Het is een visionaire tekst, een soort droom, maar het is goed om een grote visie te hebben en groots te durven dromen.

Neem a.u.b. dit gebedsmanifest ter harte, laat het tot u doordringen en laten we luider dan ooit tot God roepen om genade over ons land.


3-4 juli 2009: vierde SEMINAR MET FRANZ LIPPI

in Brussel (Laken)

Franz Lippi is oprichter van B.L.A.S.T.-ministries , een netwerk van internationale voorbede en gemeentestichting in Zuid-Oost-Europa. Hij heeft veel ervaring met strategisch gebed, gemeentestichting, het geestelijk veroveren van steden en gebieden. Hij daagt ons uit tot een geloofsleven waarin God echt kan en mag spreken en Heer is.

Het seminar is bedoeld voor voorbidders en discipelen, dus voor  mensen die verlangen om Jezus echt te volgen en toegerust te worden tot gebedsstrijders.


10 jaar gebedsnetwerk
Ja, ongelooflijk maar waar: het Gebedsnetwerk Vlaanderen bestaat al 10 jaar. Voor degenen die zich het begin nog herinneren: het was op de Vlaamse Ontmoetingsdag van 11 november 1998 toen Suzette Hattingh, de gebedsleidster van Reinhard Bonnke, de hoofdspreekster was en een passionele oproep deed tot voorbede. 
En wat is er sindsdien allemaal gebeurd? 

Lees het artikel in VlAanders


Verzoeningsconferentie in Kinshasa en Lubumbashi, juni 2008

Deze verzoeningsconferentie was (na Berlijn 2005, Harare 2006, Libreville 2007) de vierde grote conferentie in het kader van het "Europe-Africa Reconciliation Process" (EARP, opgestart in 1999). De bedoeling was dat afgevaardigden van de Europese landen die meegedaan hadden aan de kolonisatie in Afrika, aan hun ex-kolonies de historische schuld zouden belijden van alle onrecht, onderdrukking en wreedheden die in die tijd gebeurd waren. Het is bijna onmogelijk om de intense beleving van een reis naar Afrika en van een verzoeningsconferentie over te brengen aan degenen die er niet bij waren. In ieder geval is deze opdracht boven de verwachtingen van alle deelnemers uitgegroeid .

Verslag met foto's van de Verzoeningconferentie in Kinshasa (juni 2008)


Seminar met Franz Lippi

In mei was Franz Lippi uit Oostenrijk voor een seminar in ons midden. Zijn onderwijs was weer steengoed, fundamenteel, apostolisch, eenvoudig en krachtig. Als team van Gebedsnetwerk Vlaanderen zijn we zeer enthousiast en ervaren we unaniem dat we op dit spoor verder willen, en willen we verder zijn input ontvangen om een gebedsleger uit te bouwen. We vinden dat iedereen die zich ernstig wil toewijden aan voorbede en zich hierin wil bekwamen, dit onderwijs zou moeten horen. Je kan de CD bestellen (MP3-formaat), zowel die van nu als de vorige (uit november), bij ons secretariaat. Ze kosten 17,50 EUR per stuk, porto inbegrepen (te storten op bankrekening Gebedsnetwerk Vlaanderen: 979-9722583-84). De 2 CD's samen kosten, inclusief porto, 30 EUR. Velen zijn er al door gezegend geworden. We ervaren dat het de tijd voor ons wordt om ernst te maken met voorbede en geestelijke strijd. 

Bid er a.u.b. over welk uw plaats hierin moet zijn. In een leger zijn vele soorten mensen, gaven en talenten nodig. Als God iets op uw hart legt, laat het ons a.u.b. weten! Het is dan ook de tijd om onszelf te klaar te maken, te heiligen, te oefenen en de onderwezen principes toe te passen. Ook goed om nu al te noteren is dat Franz terugkomt op vr 7- zat 8 november. We zien ernaar uit dat er ook in België een toegerust leger van gebedsstrijders zal opstaan dat “kloeke daden” zal doen (Psalm 60:14).


Herdenking deportatie

Willy Devylder spreekt tijdens de herdenkingOp 19 april 1943 stopten 3 partizanen te Boortmeerbeek het 20ste treintransport van de Nazi's, dat vanuit de Dossinkazerne te Mechelen vertrok met gesloten beestenwagons, volgepropt met 1636 Joodse mensen, bestemming Auschwitz. Het was nota bene op de avond van Pesach, en ook de dag dat de opstand in het getto van Warschau begon. De herdenking hiervan begon 15 jaar geleden in 1993.

 

 


De gebedsnieuwsbrief van december 2007  is er!
Je vindt er een verslag van het seminar met Franz Lippi, van onze gebedsactie in Koekelberg, van de gebedsgordel rond Brussel, het European Prayer Breakfast, het Europa-Afrika-verzoeningsproces, de Global Day of Prayer en het nieuwe initiatief “Moeders in gebed”. In ieder geval, heel wat nuttige informatie, en nog een pikant artikeltje om over door te denken.
 
Dit is de laatste die in gedrukte vorm verschijnt. Uiteraard zal het nieuws van het Gebedsnetwerk verder verspreid worden, maar dan enkel elektronisch (op dit moment staan er 221 mensen op deze lijst): als je dit nog niet krijgt, geef je e-mailadres aan ons op, dan houden we je van alles op de hoogte! 
We willen wel die mensen tegemoet komen die géén e-mail hebben: laat het ons uitdrukkelijk weten en we sturen de e-mails per brief op. Dan is het wel nodig om je 5 € "abonnement" te blijven betalen. Hartelijk dank voor jullie begrip!


Archief

gebedsdag in het middelpunt van België, 2007In onze gebedsnieuwsbrief van juni 2007 kan je alle info lezen, een verslag van onze gebedsdag in het middelpunt van België en nog een artikel over “kreunen en zuchten voor het land”

In de Gebedsnieuwsbrief van maart 2007 lees je een artikel over "zwanger zijn van een gebedslast", enkele verslagen over "intercontinentaal gebed" e.a., en enkele speciale aankondigingen. Er beweegt altijd veel aan het gebedsfront, vaak teveel om op te noemen....

gebedsdag in het Europees Parlement augustus 2006
In de Gebedsnieuwsbrief van november 2006 vind je een artikel over "Waken met Jezus", maar ook enkele verslagen van voorbije activiteiten en een overzicht van alle activiteiten voor 2007. Dus een hele boterham.

 


Gebedsnetwerk Vlaanderen ++"Christus voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Christus".

"Ik heb onder hen gezocht naar iemand die voor mijn aangezicht op de bres zou kunnen staan ten behoeve van het land" (Ezechiel 22:30)

(c) 2009 gebedsnetwerk.be